Wyznaczenie sprawności napędowej układu twin-crp-pod dla ultra-dużych kontenerowców
Identyfikator grantu: PT00856
Kierownik projektu: Hanna Pruszko
Politechnika Gdańska
Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa
Gdańsk
Data otwarcia: 2021-01-15
Streszczenie projektu
Projekt ma na celu wyznaczenie wpływu nowoczesnego napędu twin-crp-pod na sprawność napędową dużych dwuśrubowych statków do przewozu kontenerów. Interakcje między kadłubem statku, śrubami napędowymi oraz gondolami azipodów będą wyznaczane przy wykorzystaniu numerycznej mechaniki płynów. Obliczenia posłużą do optymalizacji położenia azipodów tak aby zwiększyć sprawność napędową układu. Ponadto zostanie dokonane porównanie oporu całkowitego oraz sprawności napędowej układu napędowego twin-crp-pod z konwencjonalnym jednośrubowym układem napędowym. Obliczenia pozwolą również na wyznaczenie błędu skali, którymi obarczone są badania modelowe statków, ponieważ wyniki uzyskane przy pomocy różnych metod zostaną zestawione ze sobą, a obliczenia numeryczne będą wykonane w skali rzeczywistej.
Publikacje
- Hanna Pruszko, Maciej Reichel, Krzysztof Czerski, Marek Necel, Julia Schmale, Sören Brüns, Modelling ship contra-rotating propellers - confronting virtual disc model with direct propeller computation, Numerical Towing Tank Symposium -, (2022) 124-129