Metody szacowania prędkości uderzenia pojazdów w drogową barierę ochronną
Identyfikator grantu: PT01015
Kierownik projektu: Dawid Bruski
Realizatorzy:
- Wojciech Witkowski
- Łukasz Pachocki
- Adam Ścięgaj
Politechnika Gdańska
Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska
Gdańsk
Data otwarcia: 2022-04-20
Streszczenie projektu
Projekt jest konieczny do realizacji grantu naukowego „Methods for speed estimation of a vehicle at impact with a road safety barrier” realizowanego w ramach program Argentum Triggering Research Grants, który został ogłoszony przez Politechnikę Gdańską.
Głównym celem grantu naukowego jest opracowanie modeli matematycznych, które na podstawie określonych parametrów uszkodzeń bariery oraz pojazdu będą w stanie szacować prędkość uderzenia pojazdu w barierę ochronną. Argumentami do algorytmów mogą być m.in. długość uszkodzeń systemu bariery, statyczna szerokość pracująca, liczba uszkodzonych słupków i prowadnic systemu, kąt najazdu na barierę. Opracowane algorytmy będą bazowały na algorytmach uczenia maszynowego, które zostaną wytrenowane m.in. na informacjach pozyskanych z ogólnodostępnych baz danych z wypadków drogowych, z symulacji numerycznych oraz z wyników pełnowymiarowych testów zderzeniowych. Zdobyta wiedza oraz opracowane modele i algorytmu mogą wspomóc rozwój procesu projektowania i zarządzania drogowymi barierami drogowymi. Przyczynią się również do ulepszenia narzędzi do diagnostyki obrażeń osób biorących udział w wypadkach drogowych z barierami ochronnymi.
Głównym rezultatem praktycznym grantu realizowanego w ramach programu ARGENTUM będzie opracowanie narzędzi do szacowania prędkości uderzenia pojazdu w momencie uderzenia pojazdu w barierę. Zgodnie z założeniami wniosku, takie narzędzie zostanie udostępnione online, z możliwością dostępu do niego z poziomu przeglądarki internetowej. Aby było to możliwe, konieczne jest utworzenie maszyny wirtualnej pracującej w chmurze. Dodatkowo, takie rozwiązanie znacznie usprawniłoby proces trenowania algorytmów oraz tworzenia i testowania aplikacji online przez wszystkich uczestników grantu. Dostęp do usługi TASKCloud w ramach składanego projektu znacząco pomoże w realizacji grantu „Methods for speed estimation of a vehicle at impact with a road safety barrier” wykonywanego w ramach ARGENTUM.
Głównym celem grantu naukowego jest opracowanie modeli matematycznych, które na podstawie określonych parametrów uszkodzeń bariery oraz pojazdu będą w stanie szacować prędkość uderzenia pojazdu w barierę ochronną. Argumentami do algorytmów mogą być m.in. długość uszkodzeń systemu bariery, statyczna szerokość pracująca, liczba uszkodzonych słupków i prowadnic systemu, kąt najazdu na barierę. Opracowane algorytmy będą bazowały na algorytmach uczenia maszynowego, które zostaną wytrenowane m.in. na informacjach pozyskanych z ogólnodostępnych baz danych z wypadków drogowych, z symulacji numerycznych oraz z wyników pełnowymiarowych testów zderzeniowych. Zdobyta wiedza oraz opracowane modele i algorytmu mogą wspomóc rozwój procesu projektowania i zarządzania drogowymi barierami drogowymi. Przyczynią się również do ulepszenia narzędzi do diagnostyki obrażeń osób biorących udział w wypadkach drogowych z barierami ochronnymi.
Głównym rezultatem praktycznym grantu realizowanego w ramach programu ARGENTUM będzie opracowanie narzędzi do szacowania prędkości uderzenia pojazdu w momencie uderzenia pojazdu w barierę. Zgodnie z założeniami wniosku, takie narzędzie zostanie udostępnione online, z możliwością dostępu do niego z poziomu przeglądarki internetowej. Aby było to możliwe, konieczne jest utworzenie maszyny wirtualnej pracującej w chmurze. Dodatkowo, takie rozwiązanie znacznie usprawniłoby proces trenowania algorytmów oraz tworzenia i testowania aplikacji online przez wszystkich uczestników grantu. Dostęp do usługi TASKCloud w ramach składanego projektu znacząco pomoże w realizacji grantu „Methods for speed estimation of a vehicle at impact with a road safety barrier” wykonywanego w ramach ARGENTUM.