Wpływ konfiguracji zawieszenia na właściwości aerodynamiczne pojazdu klasy Formula

Wpływ konfiguracji zawieszenia na właściwości aerodynamiczne pojazdu klasy Formula Student

Identyfikator grantu: PT01286

Kierownik projektu: Filip Wasilczuk

Realizatorzy:

  • Mateusz Czerwiński

Instytut Maszyn Przepływowych PAN w Gdańsku

Gdańsk

Data otwarcia: 2025-08-22

Planowana data zakończenia grantu: 2026-03-22

Streszczenie projektu

Projekt jest wykonywany w ramach pracy magisterskiej na wydziale Mechaniki i Okrętownictwa.
Projekt zakłada stworzenie modelu numerycznego typu RANS pojazdu klasy Formula Student, który pozwoli na analizę aerodynamiczną wpływu konfiguracji zawieszenie na dynamikę pojazdu. Istotnym aspektem projektu jest dokładne przygotowanie definicji modelu i workflow tak, żeby mógł być łatwo użyty gdy testowane są modyfikacje bolidu.
Zadania do wykonania:
1. Stworzenie i walidacja modelu numerycznego pojazdu w wersji uproszczonej.
2. Stworzenie modelu numerycznego pojazdu klasy Formula Student.
3. Analiza zbieżności siatki modelu.
4. Analiza i porównanie wyników dla pojazdu klasy Formula Student dla różnych konfiguracji podwozia.

Kontakt

ul Traugutta 75, 80-221 Gdańsk
tel.: + 48 58 347 24 11
email: office@task.gda.pl
NIP: 584-020-35-93
REGON: 000001620
Godziny otwarcia: pn-pt godz. 8:00-15:00