Opracowanie prognozy napędowej dla zbiornikowca KVLCC1 w oparciu o obliczenia RANSE CFD
Identyfikator grantu: PT01200
Kierownik projektu: Paweł Dymarski
Realizatorzy:
- Wacław Lipiec
Politechnika Gdańska
Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa
Gdańsk
Data otwarcia: 2024-10-31
Streszczenie projektu
Na potrzeby pracy magisterskiej opracowuję prognozę napędową zbiornikowca KVLCC1. Przy użyciu programu komputerowego RANSE CFD przeprowadzam symulacje próby oporowej gołego kadłuba, próby śruby swobodnej oraz próby napędowej metodą Brytyjską. Model we wszystkich próbach występuje w skali 1 : 45,714 – takiej jak na basenie INSEAN. Ponadto badam wpływ gęstości siatki na dokładność wyników próby oporowej tak by optymalny jej rozmiar zaimplementować do symulacji próby napędowej. Wszystkie wyniki zostaną przeskalowane aby rezultatem pracy była prognoza napędowa statku KVLCC1 w skali rzeczywistej. Wyniki zostaną porównane z wartościami dostępnymi w literaturze.