Optymalizacja właściwości napędowych oraz manewrowych statków z wykorzystaniem metod numerycznej mechaniki płynów

Identyfikator grantu: PT01121

Kierownik projektu: Hanna Pruszko

Realizatorzy:

  • Piotr Pruszko

Politechnika Gdańska

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa

Gdańsk

Data otwarcia: 2024-02-20

Streszczenie projektu

Projekt ma na celu opracowanie koncepcji małej jednostki elektrycznej poruszającej się w portach oraz obszarach przybrzeżnych, której funkcją będzie zbieranie i pływających śmieci oraz odbiór odpadów z innych statków. Ze względu na warunki pracy kluczowa jest optymalizacja kształtu kadłuba pod kątem zakresu pracy w zmiennych oraz trudnych warunkach. Analiza właściwości oporowych i odpowiednia optymalizacja pozwoli na zwiększenie czasu pracy przypadającym ja jedno ładowanie baterii. Użycie zaawansowanych metod numerycznych pozwoli na bardziej dokładną analizę różnych koncepcji kształtu kadłuba oraz układu napędowego.
Co więcej w obszarach portowych charakteryzujących się dużą intensywnością ruchu statków oraz wieloma przeszkodami zapewnienie dobrych właściwości manewrowych jest niezbędne. Jednostka, która zostanie zoptymalizowana pod kątem maksymalnej sprawności napędowej i minimalnym oporom pływania zostanie również sprawdzona pod kątem właściwości manewrowych. Elementem projektu będzie również optymalizacja masy kadłuba z uwzględnieniem jego wytrzymałości.


← Powrót do spisu projektów

CONTACT

Our consultants help future and novice users of specialized software installed on High Performance Computers (KDM) at the TASK IT Center.

Contact for High Performance Computers, software / licenses, computing grants, reports:

kdm@task.gda.pl

Administrators reply to e-mails on working days between 8:00 am – 3:00 pm.