Badanie skutków fali uderzeniowej w silnie obciążonym stojanie sprężarki
Kierownik projektu: Paweł Flaszyński
Realizatorzy:
- Arun Joseph
Instytut Maszyn Przepływowych PAN w Gdańsku
Gdańsk
Data otwarcia: 2021-11-10
Streszczenie projektu
Zasadniczym celem obliczeń jest analiza przepływu w palisadzie kierowniczej transonicznej sprężarki lotniczej. Badania dotyczą interakcji fali uderzeniowej z warstwą przyścienną na stronie ssącej łopatki przy różnych liczbach Reynoldsa. Praca jest realizowana w ramach projektu H2020-MSCA-ITN TEAMAero. W pierwszej fazie projektu wyniki obliczeń przepływu wykorzystywane są do projektowania stanowiska pomiarowego. Analizowana będzie struktura przepływu w obszarach narożnych, pomiędzy profilem i ścianami bocznymi kanału oraz rozpiętość strefy oderwania za falą uderzeniową. Wyniki obliczeń komory testowej w tunelu transonicznym będą porównywane z obliczeniami palisady profili, która jest przypadkiem referencyjnym.