Zadania Działu KDM

  •     obsługa użytkowników KDM,
  •     instalacja i aktualizacja oprogramowania użytkowego,
  •     obsługa archiwizatorów danych wraz z ewidencją nośników,
  •     obsługa Komputerów Dużej Mocy (KDM),

więcej

  •     obsługa stacji roboczych,
  •     obsługa serwera sieciowego i baz danych,
  •     nadzór nad całością pracy zainstalowanego sprzętu wraz z urządzeniami zasilania i klimatyzacji,
  •     udział w odbiorze i testowanie nowego sprzętu komputerowego,
  •     nadzorowanie gwarancji i umów pogwarancyjnych urządzeń i oprogramowania,
  •     prowadzenie zdalnego monitorowania pracy KDM,
  •     zabezpieczenie i ochrona zasobów KDM przed nieuprawnionym dostępem,
  •     współpraca z Dyrekcją Centrum w sprawach związanych z planowanym rozwojem sprzętowym oraz zakupami nowego oprogramowania na KDM,
  •     współpraca z Działem Sieci w zakresie obejmującym sieciowy dostęp do KDM,
  •     współpraca z administratorami innych centrów KDM w zakresie wykorzystania KDM i oprogramowania użytkowego poprzez sieć Internet,
  •     nadzór i konfiguracja systemów operacyjnych,
  •     nadzór i współpraca w tworzeniu baz danych,
  •     prowadzenie serwerów FTP, WWW, W3Cache oraz News,
  •     prowadzenie serwisu informacyjnego dotyczącego komputerów i oprogramowania KDM,
  •     prowadzenie i nadzór nad działaniem poczty elektronicznej wraz z jej oprogramowaniem,
  •     nadzór nad zabezpieczeniem powierzonej dokumentacji i nośników z oprogramowaniem,
  •     udział w listach dyskusyjnych działających w sieci Internet,
  •     organizacja dostępu do literatury będącej na stanie CI TASK,
  •     rejestracja i rozliczanie czasu pracy użytkowników,
  •     konsultacje dla użytkowników w zakresie oprogramowania użytkowego zainstalowanego na KDM,
  •     udział w organizowaniu szkoleń i konferencji w zakresie KDM, oprogramowania i baz danych,
  •     prowadzenie serwisu WWW,
  •     udział w opracowywaniu Biuletynu Informacyjnego TASK.


Zadania Działu Sieci TASK

  •     monitorowanie ruchu oraz obciążenia sieci,
  •     prowadzenie NameService oraz rozdział numerów Internetu,
  •     prowadzenie sieciowych serwisów informacyjnych oraz realizacja projektów sieciowych  

więcej

  •     prowadzenie ewidencji urządzeń sieciowych,
  •     testowanie i udział w odbiorze sprzętu sieciowego oraz nowych przyłączy do sieci TASK,
  •     nadzorowanie gwarancji urządzeń i umów pogwarancyjnych,
  •     nadzór nad bezpieczeństwem powierzonego sprzętu,
  •     nadzór nad pracą całości urządzeń sieciowych i zasilających,
  •     nadzór nad stacjami do zarządzania siecią i sprzętem komputerowym będącym na stanie pracowni,
  •     udział w projektowaniu, rozbudowie i rekonfiguracji sieci TASK,
  •     stały nadzór wraz ze zdalnym monitorowaniem poprawności działania sieci,
  •     rozliczanie ruchu generowanego przez użytkowników,
  •     opiniowanie projektów nowych przyłączy na styku LAN - TASK,
  •     wdrażanie nowoczesnych technologii transmisyjnych,
  •     współpraca z Dyrekcją Centrum w zakresie dotyczącym inicjowania zakupów sprzętu sieciowego i pomiarowego,
  •     współpraca z Pracownią KDM w zakresie zabezpieczenia dostępu do sieci i oprogramowania na styku sieć - KDM,
  •     współpraca z administratorami węzłów LAN oraz stały nadzór nad węzłami sieci TASK,
  •     współpraca z instytucjami - konserwatorami części liniowej sieci,
  •     współpraca z instytucjami uczestniczącymi w eksploatacji sieci,
  •     współpraca z innymi operatorami sieci,
  •     instalacja i aktualizacja oprogramowania urządzeń sieciowych,
  •     udział w listach dyskusyjnych działających w sieci Internet,
  •     konsultacje dla użytkowników w zakresie rodzajów łączy urządzeń oraz protokołów sieciowych niezbędnych do współpracy z TASK,
  •     udział w organizowaniu szkoleń z zakresu eksploatacji i użytkowania sieci,
  •     udział w opracowywaniu Biuletynu Informacyjnego TASK.


Zadania Działu Usług i Aplikacji Informatycznych

  •     przygotowywanie projektów dla potrzeb nauki i gospodarki,
  •     projektowanie, budowa i utrzymanie aplikacji informatycznych,
  •     nadzór nad wdrożonymi aplikacjami informatycznymi,
  •     rozwój chmury obliczeniowej TASK,

więcej

  •     śledzenie trendów w programach konkursów na projekty naukowe, krajowych i międzynarodowych,
  •     współpraca z kierownikami realizowanych projektów,
  •     koordynacja działań projektowych w okresie utrzymania projektów,
  •     prowadzenie serwisu informacyjnego dotyczącego tworzonych aplikacji informatycznych,
  •     udział w organizowaniu szkoleń i konferencji w zakresie tworzonych aplikacji informatycznych,
  •     współpraca z Dyrekcją Centrum w sprawach związanych z planowanym rozwojem oprogramowania, a w szczególności nowych aplikacji informatycznych,
  •     współpraca z Działem KDM w zakresie wykorzystania komputerów i systemów dużej mocy,
  •     współpraca z Działem Sieci TASK w zakresie obejmującym dostęp do zasobów Centrum Informatycznego,
  •     udział w opracowywaniu Biuletynu Informacyjnego TASK.